سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازاریابی با هدایای تبلیغاتی

گاهی اوقات بازاریابی برای کسب و کار مشکل می شود ، به خصوص اگر رقبای مشتاقی هم دور و اطرافتان را گرفته باشند. هدایای تبلیغاتی ابزارهای بازاریابی مفیدی هستند ، و اگر از آنها به درستی استفاده شود ، می توانند برند شما را ارتقا دهند.

در این زمینه نیز درست مانند هر استراتژی بازاریابی موثر دیگری ، باید یک سری تحقیقات انجام دهید و از خودتان چند سوال مهم بپرسید.

چرا هدایای تبلیغاتی ، ابزارهای بازاریابی موثری هستند؟

چون باعث می شوند برندتان در معرض دید قرار بگیرد . بر خلاف تبلیغات سنتی ، مردم به سختی می توانند از هدایای تبلیغاتی چشم پوشی کنند . یک ساک خرید که نام برندتان بر روی آن چاپ شده ، قطعا بیشتر از یک آگهی روزنامه جلب توجه خواهد کرد و مشتری ها هم دائما از آن استفاده خواهند کرد.

چون با ارزش هستند . تراکت های تبلیغاتی دیگر ابزار بازاریابی موثری نیستند چرا که اغلب یا گرفته نمی شوند ، یا دور انداخته می شوند . معمولا کسی هدایای تبلیغاتی مانند تی شرت و یا توپ های ضد استرس را دور نمی اندازد چون بیشتر شبیه به هدیه هستند تا تبلیغ .

چون خلاقانه اند . بیلبوردهای تبلیغاتی ، تبلیغات در رادیو و تلویزیون و آگهی های روزنامه گرچه خوب هستند ، اما اصالت ندارند. هدایای تبلیغاتی نه تنها خلاق ترند بلکه برای مشتری ها ملموس تر نیز هستند.

چون معمولا خیلی گران نیستند . هر بازاریاب با تجربه ای از هزینه های بالای روش های سنتی بازاریابی اطلاع دارد . هدایای  تبلیغاتی چنان طیف گسترده ای از شکل و اندازه دارند که جوابگوی هر بودجه ای خواهند بود (حتی اگر فقط یک جا کلیدی باشد).

 

هدایای تبلیغاتی چطور برای بازاریابی به کار برده می شوند ؟

افزایش آگاهی درباره ی برند. هدایای تبلیغاتی خودشان برند و کسب و کار شما را دست به دست می چرخانند . مردم عاشق هدیه  و نمونه های رایگان هستند  و مشتری هایتان به احتمال زیاد در مورد هدایای شخصی سازی شده ای که شما با شعار دوستانه خود به آنها هدیه داده اید ، به دوستان خود خواهند گفت.

تقدیر از کار خوب کارمندها . کارمندها برای کار سخت و فداکاری شان سزاوار پاداش هستند ، و هدایای تبلیغاتی می تواند روحیه آنها را بهتر و وفاداری شان را محکم تر کند.

گفتن: " متشکرم " . فرستادن ایمیل تشکر به مشتری ها همیشه کار هوشمندانه ای است ، اما دادن یک هدیه تبلیغاتی با کیفیت به آنها ، بهتر است . هنگامی که به مشتری که از شما خرید کرده یک هدیه مانند یک تقویم عکس دار می دهید ، می توانید مطمئن باشید که دوباره بر می گردد.

استفاده به عنوان کوپن و پیشنهادات ویژه . بسیاری از کسب و کارها ، بر روی هدایای تبلیغاتی خود کوپن چاپ می کنند و یا به مشتری ها تی شرت هایی می دهند که با داشتن شان در خرید بعدی از تخفیف برخوردار می شوند . در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما می توانید هر کار خلاقانه ای که دوست دارید با آنها انجام دهید .

جایزه دادن به مشتری . می توانید به مشتری هایی که در قرعه کشی های مسابقه هایی که خودتان ترتیبشان را داده اید برنده شده اند ، هدایای تبلیغاتی خودتان را به عنوان جایزه بدهید !

دادن هدیه منحصر به فرد به اعضا . حق عضویت ، معیاری برای عضویت در باشگاه ها و سازمان های متعدد است ، و بسیاری از مردم تمایلی به پرداخت حق عضویت ندارند . دادن یک هدیه تبلیغاتی منحصر به فرد به عنوان هدیه عضویت می تواند مردم را به پیوستن به شما  تشویق کنند .

جمع آوری پول برای امور خیریه . سازمان های غیر انتفاعی و خیریه ها اغلب اعانه جمع آوری  و یا با مزایده پول جمع آوری می کنند . با اهداء یک هدیه ی تبلیغاتی با ارزش و یا یک سبد هدیه فانتزی خودتان را بین مردم نشان دهید . نتیجه این می شود که شما بودجه به دست می آورید ، خودتان را در معرض دید قرار می دهید ، و مشتری هم یک هدیه به یاد ماندنی دریافت می کند .

هدایای تبلیغاتی را باید چگونه توزیع کرد؟

از طریق پست به صورت کلی . پست مستقیم هنوز هم یکی از موثر ترین روش های بازاریابی است چراکه پیام شما را مستقیم در دستان مشتری قرار می دهد . برای اینکار به نام و آدرس دقیق مشتریان احتمالی نیاز دارید . و البته فراموش نکنید که هزینه ارسال را خودتان حساب کنید !

از طریق نمایشگاه ها و همایش ها . افرادی که به نمایشگاه های تجاری می آیند معمولا طیف گسترده ای از افراد در زمینه های شغلی مختلف هستند ، و این یعنی شما فرصت کافی دارید تا شرکت خود را نشان دهید و مشتری های جدید جذب کنید . در این نمایشگاه ها همیشه رقابت زیادی بین کسب و کار ها وجود دارد ، بنابراین باید هدایای تبلیغاتی خود را هوشمندانه سفارشی سازی کنید تا به راحتی توجه ها را به خود جلب کند .

همایش ها و میتینگ ها . همایش ها منابع بسیار عالی برای بازاریابی هستند ، و میتینگ شما این شانس را به شما می دهند تا با افراد و در واقع مشتری های جدید آشنا شوید . به افرادی که در سمینار هایتان حضور یافته اند هدیه های شخصی سازی شده بدهید و با این کار برند خود را ارتقا دهید .

افتتاحیه ها ، جشن تعطیلات ، و رویدادهای خاص . مردم در گردهمایی های اجتماعی هیجان زده می شوند ، و گفتگو با مشتریان احتمالی علاقه مند در این مواقع خیلی راحت است . با دادن هدایای تبلیغاتی قبل از افتتاحیه ها و یا جشن های پایان سال ، که زمان خوبی برای دادن تخفیف های منحصر به فرد است ، برای کسب و کار خود بازاریابی کنید ، و به این ترتیب مشتری های قدیمی و جدید را برای خرید ترغیب کنید .


ترجمه شده توسط هدایای تبلیغاتی پدیده جاوید در فروردین 1396

» نظر